1.1. Ak
ide o vadu tovaru, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola
bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného
odkladu odstrániť.
1.2.
Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa
vada týka len súčasti tovaru, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú
neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
1.3.
Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za
bezvadný, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
1.4. Ak
ide o vadu tovaru, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar
mohol riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo
má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak
ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie
sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar riadne užívať.
1.5. Ak
ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny
tovaru.
1.6.
Predávajúci poučil kupujúceho o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 622
Občianskeho zákonníka (bod 8.1. až 8.3. týchto obchodných a reklamačných
podmienok) a právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 623 Občianskeho zákonníka
(bod 8.4. až 8.5. týchto obchodných a reklamačných podmienok) tak, že umiestnil
tieto obchodné a reklamačné podmienky na príslušnej podstránke elektronického
obchodu predávajúceho a kupujúci mal možnosť si ich prečítať v čase pred
odoslaním objednávky.
1.7.
Predávajúci zodpovedá za vady tovaru v zmysle platných predpisov SR a kupujúci
je povinný reklamáciu uplatniť u predávajúceho alebo u určenej osoby.
Informácie o určených osobách a servisných miestach pre záručný a pozáručný
servis sú uvedené na zadnej strane záručného listu alebo ich poskytne
predávajúci kupujúcemu na požiadanie telefonicky alebo prostredníctvom e-mailu.
1.8. Na
vybavovanie reklamácií sa vzťahuje platný reklamačný poriadok predávajúceho,
teda čl. 8 týchto obchodných a reklamačných podmienok. Kupujúci bol riadne
oboznámený s reklamačným poriadkom a informovaný o podmienkach a spôsobe
reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť, a o
vykonávaní záručných opráv v súlade s ust. § 18 ods. 1 Zákona v čase pred
uzavretím kúpnej zmluvy tak, že umiestnil tieto obchodné a reklamačné podmienky
na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho a kupujúci mal
možnosť si v čase pred odoslaním objednávky prečítať ich.
1.9.
Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený kupujúcim od predávajúceho,
vo forme elektronického obchodu, na internetovej stránke elektronického obchodu
predávajúceho.
1.10.
Kupujúci má právo uplatniť si počas záručnej doby u predávajúceho zodpovednosť
za vady tovaru zakúpeného u predávajúceho, za ktoré zodpovedá výrobca,
dodávateľ alebo predávajúci.
1.11. Ak
tovar vykazuje vady, kupujúci má právo uplatniť reklamáciu v prevádzkarni
predávajúceho v súlade s ust. § 18 ods. 2 Zákona tak, že doručí tovar do
prevádzkarne predávajúceho a doručí predávajúcemu prejav vôle kupujúceho
uplatniť si svoje právo podľa bodov 8.1. až 8.5. týchto obchodných a
reklamačných podmienok (ďalej len „Oznámenie o uplatnení reklamácie“) napr. vo
forme vyplneného formulára na uplatnenie reklamácie, ktorý je umiestnený na
príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho. Predávajúci
odporúča tovar, pri jeho zasielaní na reklamáciu, poistiť. Zásielky na dobierku
predávajúci nepreberá. Kupujúci je povinný v Oznámení o uplatnení reklamácie
pravdivo uviesť všetky požadované informácie, najmä presne označiť druh a
rozsah vady tovaru; kupujúci zároveň uvedie, ktoré zo svojich práv
vyplývajúcich z ust. § 622 a 633 Občianskeho zákonníka uplatňuje. Kupujúci má
právo uplatniť reklamáciu aj u osoby oprávnenej výrobcom tovaru na vykonávanie
záručných opráv (ďalej len „určená osoba“). Zoznam určených osôb je
uvedený v záručnom liste alebo ho kupujúcemu zašle na jeho žiadosť predávajúci.
1.12. Reklamačné konanie
týkajúce sa tovaru, ktorý sa dá doručiť predávajúcemu začína dňom, kedy sú
splnené kumulatívne všetky nasledujúce podmienky:
a) doručenie Oznámenia o uplatnení reklamácie predávajúcemu,
b) doručenie reklamovaného tovaru od kupujúceho predávajúcemu alebo určenej
osobe.
1.13.
Predávajúci, alebo určená osoba vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení
reklamácie tovaru vo vhodnej forme zvolenej predávajúcim, napr. vo forme mailu
alebo v písomnej podobe, v ktorom je povinný presne označiť reklamované vady
tovaru a ešte raz poučí spotrebiteľa o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z bodu
8.1. až 8.3. týchto obchodných a reklamačných podmienok (ust. § 622 Občianskeho
zákonníka) a právach, ktoré mu vyplývajú z bodu 8.4. až 8.5. týchto obchodných
a reklamačných podmienok (ust. § 623 Občianskeho zákonníka). Ak je reklamácia
uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, predávajúci je
povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď; ak nie je
možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu,
najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení
reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie
reklamácie iným spôsobom.
1.14.
Kupujúci je oprávnený rozhodnúť sa, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 622 a
ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje, a zároveň je povinný bezodkladne
informáciu o svojom rozhodnutí doručiť predávajúcemu. Na základe rozhodnutia
kupujúceho, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho
zákonníka uplatňuje, je predávajúci alebo určená osoba povinná určiť spôsob
vybavenia reklamácie podľa ust. § 2 písm. m) Zákona ihneď, v zložitejších
prípadoch do 3 dní od začiatku reklamačného konania, v odôvodnených prípadoch,
najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru najneskôr do 30
dní odo dňa začiatku reklamačného konania. Po určení spôsobu vybavenia
reklamácie predávajúci, alebo určená osoba reklamáciu vybaví ihneď, v
odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie
však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po márnom
uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy
odstúpiť, alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar.
1.15. Ak
kupujúci reklamáciu tovaru uplatnil počas prvých 12 mesiacov od uzavretia kúpnej
zmluvy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe
vyjadrenia znalca alebo stanoviska vydaného autorizovanou, notifikovanou alebo
akreditovanou osobou alebo stanoviska určenej osoby (ďalej len “odborné
posúdenie tovaru“). Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemôže
predávajúci od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie tovaru
ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením tovaru.
1.16. Ak
kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od uzavretia kúpnej zmluvy
a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v
doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže kupujúci zaslať tovar na
odborné posúdenie. Ak kupujúci tovar zašle na odborné posúdenie určenej osobe,
uvedenej v doklade o vybavení reklamácie, náklady odborného posúdenia tovaru,
ako aj všetky ostatné, s tým súvisiace účelne vynaložené, náklady znáša
predávajúci, bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným
posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za reklamovanú vadu tovaru, môže
reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia tovaru záručná
doba neplynie. Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa
znova uplatnenej reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie
tovaru, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova
uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
1.17.
Záruka sa nevzťahuje na vady, na ktoré bol kupujúci v dobe uzatvárania zmluvy
predávajúcim upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za
ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť.
1.18.18.
Predávajúci si vyhradzuje právo nahradiť vadný tovar za iný bezvadný tovar s
rovnakými alebo lepšími technickými parametrami, ak to kupujúcemu nespôsobí
závažné ťažkosti.
1.19. Predávajúci nezodpovedá
za vady tovaru:
a) ak kupujúci neuplatnil svoje právo, týkajúce sa zodpovednosti predávajúceho
za vadu tovaru do konca záručnej doby tovaru,
b) ak je vadou tovaru mechanické poškodenie tovaru spôsobené kupujúcim,
c) ak vada tovaru vznikla používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú
svojou intenzitou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému
prostrediu tovaru,
d) ak vada tovaru vznikla neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním
starostlivosti o tovar,
e) ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, alebo
používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými
zásadami obvyklého používania tovaru,
f) ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo
nepredvídateľnými udalosťami,
g) ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným
zhoršením,
h) ak vada tovaru vznikla neodborným zásahom, poškodením vodou, ohňom,
statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci,
i) ak vada tovaru vznikla zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby.
Ak
zásielka nie je kompletná, resp. ak ide o zjavnú vadu, ktorú kupujúci mohol
zistiť kontrolou zásielky pri doručení tovaru a ktorú neoznámil zástupcovi
predávajúcemu v súlade s bodom 5.9 týchto reklamačných a obchodných podmienok,
neskoršie reklamácie tohto druhu bude možné uznať len ak kupujúci preukáže, že
reklamované vady mal tovar už v čase jeho prevzatia kupujúcim.
1.20. Predávajúci je povinný
vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich
spôsobov:
a) odovzdaním opraveného tovaru,
b) výmenou tovaru,
c) vrátením kúpnej ceny tovaru,
d) vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru,
e) písomnou výzvou na prevzatie predávajúcim určeného plnenia,
f) odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.
1.21.
Predávajúci je povinný, o spôsobe určenia vybavenia reklamácie a o vybavení
reklamácie, kupujúcemu vydať písomný doklad, najneskôr do 30 dní odo dňa
uplatnenia reklamácie osobne, prostredníctvom poskytovateľa poštovej alebo
kuriérskej alebo donáškovej služby.
O výsledku
vybavenia reklamácie bude predávajúci informovať kupujúceho bezprostredne po
ukončení reklamačného konania telefonicky alebo e-mailom a zároveň mu bude
spolu s tovarom, resp. prostredníctvom e-mailu doručený doklad o vybavení
reklamácie.
1.22.
Záručná doba je 24 mesiacov odo dňa doručenia tovaru, pokiaľ nie je pre
konkrétne prípady stanovená záručná doba iná.
1.23.
Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú kupujúci nemohol používať tovar z
dôvodu záručnej opravy tovaru.
1.24. V
prípade výmeny tovaru za nový, dostane
kupujúci doklad, na ktorom bude uvedená informácia o výmene tovaru, a prípadné
ďalšie reklamácie sa uplatňujú na základe kúpnej zmluvy a tohto reklamačného
dokladu. V prípade výmeny tovaru za nový začne plynúť záručná doba znovu, od
prevzatia nového tovaru, ale iba na nový tovar.
1.25. Pokiaľ ide o
odstrániteľnú vadu, bude reklamácia vybavená v závislosti od rozhodnutia
kupujúceho podľa bodu 8.15. týchto reklamačných a obchodných podmienok nasledujúcim
spôsobom:
a) predávajúci zabezpečí odstránenie vady, alebo
b) predávajúci vadný tovar vymení.
1.26.
Pokiaľ ide o odstrániteľnú vadu a kupujúci neurčí bezodkladne podľa bodu 8.15.
týchto reklamačných a obchodných podmienok, akým spôsobom má byť reklamácia
vybavená, predávajúci reklamáciu vybaví odstránením vady.
1.27. Pokiaľ sa jedná o vadu,
ktorú nemožno odstrániť, alebo o jednu viackrát opakovanú odstrániteľnú vadu,
alebo o väčší počet rôznych odstrániteľných vád, ktoré bránia tomu, aby mohol byť
tovar riadne užívaný ako bez vady, predávajúci vybaví, v závislosti od
rozhodnutia kupujúceho podľa bodu 8.15. týchto reklamačných a obchodných
podmienok, reklamáciu nasledujúcim spôsobom:
a) výmenou tovaru za iný funkčný tovar rovnakých alebo lepších technických
parametrov, alebo
b) v prípade, že nemôže predávajúci vykonať výmenu tovaru za iný, vybaví
reklamáciu vrátením kúpnej ceny za tovar.
1.28.
Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na vady, uvedené v Oznámení o uplatnení
reklamácie a v potvrdení o uplatnení reklamácie tovaru, podľa bodu 8.14. týchto
reklamačných a obchodných podmienok.
1.29. Pre
účely reklamácie sa za viackrát opakovanú odstrániteľnú vadu považuje, výskyt
jednej odstrániteľnej vady viac ako dvakrát.
1.30. Pre
účely reklamácie sa za väčší počet rôznych odstrániteľných vád považuje výskyt
viac ako troch rôznych odstrániteľných vád súčasne.
1.31.
Oprávnenie kupujúceho, na uplatnenie reklamácie vady tovaru, je po tom, ako
využil svoje právo a požiadal predávajúceho o odstránenie vady tovaru podľa
bodu 8.1. týchto reklamačných a obchodných podmienok skonzumované a bez ohľadu
na výsledok reklamácie bude prípadné opätovné uplatnenie reklamácie tej istej
jedinečnej vady (nie vady rovnakého druhu) zamietnuté.
Makamaka © 2024 • Powered by PIXEL